Alkalmazás fejlesztés

Mobil alkalmazást mindenkinek

Mennyibe kerül egy mobil applikáció fejlesztése 2018-ban?

2018. április 26. 16:08 - Mindtech apps

Mobil alkalmazás fejlesztés árak 2018-ban

A tavalyi sikeres ár-összefoglaló cikkünk után, mely messze a legnépszerűbb volt blogunkon, úgy éreztük, idén újra érdemes elővenni a témát. Mire számíthatunk ha egy új digitális terméket szeretnénk, vagy cégünk szolgáltatásait támogatnánk mobil applikációval?

Mobil applikáció készítés költségei

Ha nem szeretsz sokat olvasni a lényeg néhány pontban

 

  • Egyszerű alkalmazás, bejelntkezéssel, 1 fő funkcióval (pl. szolgáltatók listázása, adatlap megjelenítés) - kb. 700 000 -1.5 millió Ft
  • Összetettebb alkalmazás több API integrációval, backenddel, adminisztrációs felülettel kb. 3 - 6 millió Ft
  • Nagy projekt sok egyedi megoldással kb. 10 - 50 millió Ft
  • Egy megbízható app fejlesztő ügynökség költségesebb, míg a szabadúszó fejlesztők költséghatékonyabb megoldást jelentenek, azonban ha a minőség és a megbízhatóság a fő szempont, érdemes szakmailag elismert csapatot választani
  • az applikáció készítés egy folyamat, melynek a fejlesztés előtt és a fejlesztés lezárulta után is van költség vonzata pl.:
    • felhasználói élmény tervezés és design költség
    • üzemeltetési költség (tárhely / szerverbérlés, adminisztrátorok fizetése, fejlesztői támogatás)
    • marketing költség, hogy az appot meg is találják a felhasználók
    • ha egy megbízható fejlesztő csapattal dolgozol, az alkalmazásod fejlesztési költsége megközelítőleg 1 millió Ft-nál kezdődik

Miből épül fel az alkalmazásfejlesztés több milliós költsége?

Elsőre soknak tűnhet, hogy egyetlen App fejlesztésére súlyos százezreket, esetleg milliókat kell áldoznia a megrendelőnek, azonban ha részletesen lebontjuk a költségeket, akkor egyből láthatóvá válik, hogy egy app fejlesztése sok magasan képzett szakamber több havi munkáját igényli, ami a költségekben is megmutatkozik. A következőkben nagy vonalakban egy példán keresztül fogjuk megmutatni egy képzelt egyszerű közösségi alkalmazás költségeit.

Képzelt applikációnk a következőképpen épül fel: a felhasználó regisztrálhat emailcímmel, vagy google fiókjával, ezután pedig szöveget, képet videót oszthat meg ismerőseivel, illetve chat-elhet velük.

  1. Felhasználói élmény és felhasználói felület tervezés - 400 000 Ft
    A felhasználói élmény tervezés lényege, hogy a felhasználók othonosan érezzék magukat applikációnkban a gombok "a szokott helyeken" legyenek, mindig kapjanak tályékoztatást arról éppen mi történik az applikációban.  Ezután következhet a felhasználói felület tervezés ahol azz App elnyeri végleges dizájnját. Amennyiben ez a folyamat lezárult, indulhat a fejlesztés. A felhasználói élmény és felhasználói élmény tervezés általában egy projekt költségeinek a 2 - 10 % -át teszi ki. Előfordul hogy a felhasználói élmény tervezést valamint a felhasználói felület tervezést külön szakember vagy cég végzi, azonaban a nagyobb, megbízható fejlesztő ügynökségek általában saját csapattal rendelkeznek, ami sok esetben meggyorsítja a munkát.

  2. Fejlesztés - 3 000 000 Ft
    A fejlesztés a mobil applikáció készítés leginkább időigényes és egyben legköltségesebb pontja is. Jelenleg Magyarországon a fejlesztői óradíjak 6 000 - 16 000 Ft között mozognak. Ha az appon egyetlen fejlesztő dolgozik, a fejlesztés megközelítőleg két hónapot vesz igénybe, 9000 Ft - os óradíjjal számolva így már át is léptük a 3 000 000 Ft-os költséget.

  3. Üzemeltetés
    Az appok üzemeltetési költsége általában nem szokott az egekben ugrani az első néhány hónapban. A domain bejegyzés költsége általában 3000 Ft díjat jelent kétévre. Szerencsére az utóbbi időkben jelentősen csökkenti a szerver üzemeltetés költségeit hogy olyan nevek versenyeznek egymással a megrendelőkért mint a az Amazon Web Services valamint a Google Cloud Platform. Applikációk esetén jelenleg az egyik leg megbízhatóbb választás a Google által üzemeltetett Firebase. Egy ilyen szerver üzemeltetése havonta megközelítőleg 5 - 10 000 Ft-os nagyságrend, de ez nagyban függ a felhasználók számától és a mobil app által generált adatforgalomtól. Ezen felül érdemes számolni azzal a fejlesztői óradíjjal is, amit az App támogatásához szükséges. Egy App-al havi szinten megközelítőleg 1 - 3 munkapot érdemes foglalkozni, hogy mindent frissen tarthassunk, és a felhasználók folyamatosan érezzék azt, hogy van támogatás, fejlődik az App. Ez a korábbi óradíjjal számolva 72 000 - 216 000 Ft költséget jelenthet. Sok esetben nagyob ügynökségek megfelelő projekt érték felett biztosítanak ingyenes támogatást a náluk fejlesztett applikációhoz.

  4. Felhasználó szerzés
    Nem tartozik közvetlenül a fejlesztési költséghez, azonban ha nem egy specifikus célra, vagy belső céges használatra készítesz applikációt, úgy a felhasználószerzés költségeivel is számolnod kell. Nagy átlagban egy letöltés eléréséhez 1$ marketing költséget számolhatunk.

Cross platform vagy natív alkalmazás?

Amennyiben nem hallottál még a kifejezésekről, úgy itt röviden elmondjuk a lényeget: a natív technológia azt jelenti, amikor a gyártó által kiadott fejlesztői környezettel és általuk meghatározott nyelven készül az alkalmazás. Ennek hátránya, hogy külön fejlesztő kell mindkét platformra történő fejlesztéshez, így a költségeink is duplázódnak. A Mindtech Apps ügynökség a natív fejlesztés mellett a legmodernebb React Native corssplatform keretrendszert is használja, melynek lényege, hogy egyetlen ember tud egyszerre Androidra és iOS-re is fejleszteni, így az ügyfél számára költséghatékonyabb a fejlesztés.

Ha érdekel, hogy mennyiben kerülne az általad megálmodott mobil alkalmazás, kérj tőlünk ajánlatot emailben, telefonon a +36305813541-es számon, vagy weboldalunkon.

Králik TamásA szerzőről

Králik Tamás 
Info - bionikus mérnök, a Mindtech Apps ügyvezetője, a hónap Startup vállalkozója 2017 Szeptemberében.
"A Mindtech Apps egy innovatív alkalmazás fejlesztő cég, célunk hogy forradalmi megoldásokat használó, egyedülálló applikációkat fejlesszünk Android és iOS rendszerű okostelefonokra"

Szólj hozzá!

Hogyan kérjünk árajánlatot mobil applikáció készítésre?

2018. február 06. 19:00 - Mindtech apps

mindtech_stand_1.png
Az ajánlatkérés elsőre igen egyszerűnek tűnhet, azonban sokan elsiklanak a tény felett, hogy minél részletesebb az ajánlatkérés, annál jobb ajánlatot fognak kapni. Ha jól körülírjuk igényeinket, egy megbízható applikáció fejlesztő ügynökség néhány nap allatt igen pontos és részletes ajánlatot tud készíteni számunkra.
A következőkben a helyes ajánlatkérés folyamatát az Instagram fotómegosztó alkalmazás egyszerűsített példáján keresztül mutatjuk be.

Röviden


1. Foglaljuk össze néhány mondatban az alkalmazás fő célját

2. Gondoljuk át részletesen, hogy milyen fő funkciókat szeretnénk az alkalmazásunkban.

3. Készítsünk költség és idő becslést, és foglaljuk az ajánlatkérésbe!

4. Készüljünk fel a kérdésekre

(Vagy próbáld ki a Mindtech Apps Projekt Tervezőt ami végigvezet ezeken a pontokon, és segít ajánlatot kérni)

1. Foglaljuk össze néhány mondatban az alkalmazás fő célját

Eddig a lépésig a legtöbb ajánlatkérő eljut, ez az ajánlatkérés egyik fő pontja, amit mindenképp közölni kell a választott fejlesztőcsapattal. Egy ilyen leírás messze nem tartalmaz elegendő információt a pontos ajánlat elkészítéséhez, azonban nélkülözhetetlen ahhoz, hogy betekintést nyújtsunk az ajánlattevő cég számára alkalmazás ötletünkhöz.

Lássunk egy megfelelő és egy túl kevés információt tartalmazó összefoglalót, a példaként választott Instagram alkalmazás fejlesztési ajánlat kéréséhez. 

Hibás ajánlat kérés kép

Hiányos összefoglaló, nem tartalmaz elég információt



"Szeretnék ajánlatot kérni egy alkalmazás fejlesztésére amiben fotókat lehet megosztani és nézegetni.

helyes_ajanlat.png
Helyes összefoglaló, tisztán körülírja az alkalmazás célját



"Szeretnék ajánlatot kérni egy közösségi fotómegosztó alkalmazás fejlesztésére.

Az alkalamzás célja, hogy a felhasználók a telefon kamerájával készített képeket filerekkel módosíthassák, azon feliratokat helyezhessenek el, majd az így elkészült képeket egymás közt megoszthassák. Szertném ha az applikáció igazi közösségi élményt nyújtana, a felhasználók írhassanak kommentet egymás képeihez, valamint szeretném ha az elkészült képeket Facebookon is meg tudnák osztani."
 

2. Gondoljuk át részletesen, hogy milyen fő funkciókat szeretnénk az alkalmazásunkban.

Minél pontosabban leírjuk igényeinket, annál pontosabb árajánlatot fogunk kapni.
Lesz saját profilja a felhasználónknak? Ha igen miként jelentkezhetnek be? Email + jelszó párossal, Facebook-al, Google fiókkal? A legegyszerűbb módszer erre az, ha képernyőről képernyőre átgondoljuk mit is fog csinálni az alkalmazásunk, esetleg egyszerű ábrát is készíthetünk minden képernyőhöz. Érdemes arra is gondolnunk, hogy appunk zökkenőmentes üzemeltetéséhez akár egy adminisztrációs felületre is szükség lehet.

1. Bejelentkezés
Szeretném ha az applikációba email címmel, Facebookal, valamint Google-al is be lehetne lépni

2. Kezdőképernyő (hírfolyam)
Regisztráció vagy bejelentkezés után a felhasználó a barátai által megosztott fényképeket látja egy hírfolyamon.

3. Keresés
A keresőbe lépve kereshetünk a fényképek, felhasználók és a címkék közt

4. Fotó feltöltése
Ha a fotó feltöltése ikonra kattintunk megnyílik a kamera, vagy pedig a saját galériából választhatunk. Szeretném, ha a feltöltött képhez legalább 3 féle különböző effektet lehetne hozzáadni, pl. Fekete-fehér, szépia, blur

5. Barátok
Szeretném ha az általam barátnak jelölt felhasználók megjelennének egy listában, ahol a nevükre kattintva megnyílik az ő fotóalbumuk.

5. Saját fotók
A saját fotók legyenek törölhetőek, szerkeszthetőek

6. Saját fiók
A felhasználó a saját fiókjában szerkesztheti adatait és ki is jelentkezhet

7. Adminisztrációs felület ahol kezelhetjük a felhasználók fiókjait (pl. törlés, jelszó visszaállítás)

 

3. Készítsünk költség és idő becslést, és foglaljuk az ajánlatkérésbe!

Mielőtt belevágunk az appfejlesztésbe, érdemes kiszámolni mennyi pénzt tudunk áldozni a fejlesztére. Ha ötleted sincs mennyibe kerülhet egy applikáció fejlesztése, ovlasd el ide vonatkozó bejegyzésünket.
Miért van szükség erre? Minél rövidebb idő alatt szeretnénk az appunkat, annál több fejlesztő fog dolgozni rajta, és annál magasabbak a költségek. Idő és költségkeret megadásával az ajánlattevő fejlesztőcsapat könnyedén meg tudja mondani hogy reális-e az elképzelésünk, vagy ha mégsem, milyen appot tudnának elkészíteni a megadott költségkeretből.

4. Készüljünk fel a kérdésekre
 

Ha ajánlatkérésünk pontosnak is tűnik, még abban az esetben is több levélváltásba és telefonhívásba telhet, mire kialakul a végleges ár és idő, mely alapján indulhat a projekt.


5. Minta ajánlatkérő

Kedves Mindtech Apps!

Szeretnék ajánlatot kérni egy közösségi fotómegosztó alkalmazás fejleszrésére.

Az alkalmazás célja
Az alkalamzás célja, hogy a felhasználók a telefon kamerájával készített képeket filerekkel módosíthassák, azon feliratokat helyezhessenek el, majd az így elkészült képeket egymás közt megoszthassák. Szertném ha az applikáció igazi közösségi élményt nyújtana, a felhasználók írhassanak kommentet egymás képeihez, valamint szeretném ha az elkészült képeket Facebookon is meg tudnák osztani." 

Az alkalmazás felépítése
1. Bejelentkezés
Szeretném ha az applikációba email címmel, Facebookal, valamint Google-al is be lehetne lépni

2. Kezdőképernyő (hírfolyam)
Regisztráció vagy bejelentkezés után a felhasználó a barátai által megosztott fényképeket látja egy hírfolyamon.

3. Keresés
A keresőbe lépve kereshetünk a fényképek, felhasználók és a címkék közt

4. Fotó feltöltése
Ha a fotó feltöltése ikonra kattintunk megnyílik a kamera, vagy pedig a saját galériából választhatunk. Szeretném, ha a feltöltött képhez legalább 3 féle különböző effektet lehetne hozzáadni, pl. Fekete-fehér, szépia, blur

5. Barátok
Szeretném ha az általam barátnak jelölt felhasználók megjelennének egy listában, ahol a nevükre kattintva megnyílik az ő fotóalbumuk.

5. Saját fotók
A saját fotók legyenek törölhetőek, szerkeszthetőek

6. Saját fiók
A felhasználó a saját fiókjában szerkesztheti adatait és ki is jelentkezhet

7. Adminisztrációs felület ahol kezelhetjük a felhasználók fiókjait (pl. törlés, jelszó visszaállítás)

Költség keret

5 millió Ft

Idő keret

3 hónap

Üdvözlettel,
A Megrendelő

+1 Ha megkaptuk az ajánlatot

Ha megkaptuk az ajánlatot, általában két dolgon akad meg a szemünk: az időn és az áron. Ezen két tényezőn kívül azonban érdemes figyelembevenni magát az ajánlat minőségét is. A megbízható fejlesztőcégek szépen kidolgozott, áttekinthető ajánlatot adnak. Ha válaszként mindössze egy két soros emailt kapunk egy árral és egy idővel, minden bizonnyal pontatlan, kevésébé kidolgozott becsléssel lesz dolgunk.
Nézzük át a fejlesztő cég referenciáit, szakmai elismeréseit, közösségi oldalát, megrendelők véleményeit, ezek sokat segíthetnek a választásban.



Králik TamásA szerzőről

Králik Tamás 
Info - bionikus mérnök, a Mindtech Apps ügyvezetője, a hónap Startup vállalkozója 2017 Szeptemberében.
"A Mindtech Apps egy innovatív alkalmazás fejlesztő cég, célunk hogy forradalmi megoldásokat használó, egyedülálló applikációkat fejlesszünk Android és iOS rendszerű okostelefonokra"

Szólj hozzá!

Android vagy iOS?

2017. április 25. 19:00 - Mindtech apps

Melyik platformra fejlesztessek először?

Örök kérdés, amikor egy cég új saját alkalmazással áll elő. Androidra vagy iOS-re készítsük el először az appot? A döntés gyakran függ a megrendelő beállítottságától: aki maga is iPhone-t használ, általában iOS-es appot szeretne előbb, az Androidosok viszont hallani sem akarnak erről. De akkor mégis melyiket válasszuk? Bejegyzésemben megpróbálok választ adni a kérdésre.

Először is, kinek szánjuk az alkalmazást? Egy reklám ügynökség teljesen más ügyfélkörrel rendelkezik, mint egy szűk piaci résre fókuszáló startup. Azt is számításba kell vennünk, hogy alkalmazásunk működéséhez mennyire szükségesek platform specifikus tulajdonságok.

Sok egyedi esetet kell megvizsgálnunk, így megpróbálom több szempontból is megközelíteni a témát.

Android és iOS - melyiket használják többen?

2017 márciusában a világ mobil operációs rendszereinek 63%-át az Android tette ki, ez után következett az iOS 33%-al, a maradékon osztozott a többi kevésbé népszerű rendszer. Egyértelműen látszik tehát, hogy jóval több felhasználó telefonján fut a Google operációs rendszere, az arány a kevésbé fejlett régiókban még inkább az Android felé tolja el a mércét. Ezzel szemben az iOS felhasználóiról elmondhatjuk, hogy többet keresnekés többet is költenek alkalmazáson belüli vásárlásokban.

Android és iOS - Magyarországon

Az előző bekezdésben leírtak fényében nem jelentenek meglepetést a Magyarországra vonatkozó statisztikák. Hazánkban még jelentősebb az Androidos készülékek dominanciája az iPhone-okkal szemben, 78%-os részesedés áll szemben az almás telefonok 16%-os rsézesedésével.
operacios_rendszerek_eloszlasa_magyarorszagon_mindtech_apps

Bevételi modell

A két cég stratégiája a bevételi modell tekintetében is különbözik. Android rendszerű telefonokon több a reklámot is tartalmazó alkalmazás, iOS rendszer telefonokon ellenben gyakoribbak a fizetős appok. Az Apple App Store 2015-ben és 2016-ban kevesebb felhasználóval is több bevételt termelt mint a Google Play. Az előrejelzések szerint az Androidos appoknak idén először sikerülhet lenyomniuk bevételben az Apple-t, azonban ezt több harmadik fél által üzemeltetett alkalmazás bolt mint a Baidu, Xiaomi vagy Huawei marketplace  megnövekedett bevétele is segíti. Becslések szerint a Google Play önmagában, a többi bolt bevételét nem számítva előreláthatóan 2021-re fogja megelőzni az App Store-t.

Felhasználók adaptációs hajlandósága

A felhasználók adaptációs hajlandósága egyszerűsítve annyit jelent, hogy az adott platform felhasználói mennyire hajlandóak letölteni a legfrissebb operációs rendszert. Esetünkben ezt a meccset is az Apple nyeri, az aktuális adatok alapján a felhasználóik 79%-a már a legújabb iOS 10-es verziót használja míg az Android 7-es verzióját, azaz a Nougat-ot a készülékek alig 5%-a futtatja, de az előző, 6.0-s verziót is mindössze a felhasználók 31%-a töltötte le. Ez annak köszönhető, hogy az Android-os készülékek OEM gyártói nem tudnak elég gyorsan alkalmazkodni az új szoftver verziókhoz. Így az iOS-nél a fejlesztők a legújabb verzió minden újdonságát kihasználva is széles rétegeket érhetnek el, míg Android esetében nagy gondot kell fordítani a backward compatibility-re, azaz a korábbi Android verziókkal való kompatibilitásra. iOS-re történő fejlesztés esetében ez a tesztelés idejét is csökkenti, ugyanis a felhasználók nagy többségét el lehet érni anélkül, hogy sok különböző régi verzión kellene tesztelni.

Nyílt vs. zárt forráskód

Az Android nyílt forráskódú, így általában jóval nagyobb szabadságot ad fejlesztés tekintetében. Számos különböző közösségi Android verzió is létezik, ezek közül egyik legismertebb CyanogenMod. Ha komolyabban bele kell nyúlnunk az Android rendszerbe, esetleg bővíthető memóriára vágyunk, az Android jóval nagyobb szabadságot ad.

Android és iOS az üzleti életben

Néhányan még lehet hogy emlékeznek azokra az időkre, amikor a felsővezetői biztonságos telefon egyet jelentett a Blackberry-vel. Ennek azonban már rég vége, a biztonságosabbnak tartott, zárt rendszerű Apple telefonok jóval népszerűbbek ilyen körökben a nyílt forráskódú Androidos telefonoknál. Ezt a felvetést látszik igazolni az a tény is, hogy megbízhatónak tartott Androdidos készülékeken találtak előre telepített malware vírusokat.

Mikor válasszuk az Androidot első platformnak?

Amennyiben bevételünk nem közvetlenül az appok értékesítéséből fog származni, érdemes az Androidot preferálni, mivel így jóval szélesebb körhöz juttathatjuk el appunkat. Ilyen lehet pl. amikor az alkalmazás meglévő termékünkhöz nyújt kiegészítő szolgáltatást, vagy appjunk célja hogy több látogatót irányítsunk webáruházunkba, esetleg címlistát szeretnénk építeni potenciális vásárlóink adatai alapján. Ha alkalmazásunkkal szeretnénk teljesen átvenni az irányítást mind a hardware mind pedig a szoftver felett, szintén az Android a megfelelő választás.

Mikor válasszuk az iOS-t első platformnak?

Ha fizetős alkalmazást szeretnénk, célszerű lehet az iOS platformot preferálni, mivel az almás telefonokat használók hajlandóbbak pénzt adni egy-egy appért mint az Android-osok. Ezt azonban felhasználóink demográfiai sajátosságai is befolyásolják. Egy drágább, üzleti alkalmazás első platformjának tökéletes választás az iOS, azonban egy mikrotranzakciókkal operáló játékhoz, mely a 8-12 éves korosztályban népszerű, inkább az Android a megfelelő választás.

Összefoglalva

Minél pontosabb adatokkal rendelkezünk jövőbeli felahasználóinkról annál egyszerűbben meghatározható a preferált platform. Magyaroszágon érdemes Androidos appal indulni, főleg ha ingyenes alkalmazást szeretnénk. Weboldalunk analitikája, látogatóiink eszköz típusának meghatározása, valamint Facebook követőink demográfiai elemzése nagyban segítheti a platform választást. Ha további kérdéseid vannak azzal kapcsolatban, hogy melyiket válaszd, kérd a Mindtech Apps csapatának segítségét, szívesen válaszolunk bármilyen kérdésedre.

Králik Tamás

A szerzőről

Králik Tamás 
Info - bionikus mérnök, a Mindtech apps ügyvezetője.
"A Mindtech egy innovatív alkalmazás fejlesztő cég, célunk hogy forradalmi megoldásokat használó, egyedülálló applikációkat fejlesszünk Android és iOS rendszerű okostelefonokra"


Szólj hozzá!

Mennyibe kerül egy mobilalkalmazás?

2017. április 11. 15:47 - Mindtech apps

Egy céges alkalmazás fejlesztésének költségei

Mennyibe kerül egy alkalmazás fejlesztése? -ez általában az első kérdés, melyről megrendelőink érdeklődnek (a második pedig, hogy mennyi ideig tart elkészíteni appjukat).

Ha nem szeretsz sokat olvasni, itt a lényeg néhány pontban:

  • Az alkalmazás fejlesztési költsége nagymértékben függ az alkalmazás komplexitásától
  • A külön back end szervert igénylő appok jóval drágábbak
  • Egy egyszerűbb alkalmazás egy platformra kb. 1.5 millió Ft
  • Egy komplexebb, bejelentkezéssel, API integrációval rendelkező app kb. 6 milló Ft
  • Egy nagyon összetett, professzionális mobil app fejlesztési költsége akár több mint 60  millió Ft is lehet
  • Az ár függ a fejlesztőtől is, egy professzionális fejlesztő csapat drágább mint egy szabadúszó fejlesztő
  • Az appnak fejlesztés után is lehet költség vonzata, pl. technológiai támogatás, hirdetési költség, frissítések, szerver fenntartási költségei

Mobil alkalmazás fejlesztési költségei

Milyen tényezők befolyásolják a költségeket?

Appunk anyagi erőforrás igényét legnagyob mértékben az alkalmazás komplexitása határozza meg. Azonban egy alkalmazás költségei  nem csupán a fejlesztők bérét takarják. Ahhoz, hogy elkészüljön az áhított v1.0 -s release, azaz az első kiadható verzió, és appunkat le is töltsék, sok szakember együttműködésére van szükség.
Az alkalmazás specifikációit a megrendelő igényei alapján a UX szakértő (user experience - felhasználói élmény) a felhasználók valós igényeihez igazítja, majd pedig a végles release előtt újabb tesztek sorozatával tökéletesíti. Az applikációt a designer tervezi meg, figyelembe véve a legújabb tervezési irányelveket. Ezután következhet maga a fejlesztés. Sajnos azonban itt sem ér véget a költségnövelő tényezők sora,  a publikálási költséggel szintén számolnunk kell. Kiadás után a support, valamint az alkalmazás felhasználói bázisának kiépítése megfelelő marketing eszközökkel szintén pénzbe kerül. 

Alkalmazás költségeinek eloszlása

A fejlesztés költségei természetesen mindig nagy mértékben függnek az egyéni igényektől. Jelen cikk egy rövid áttekintést nyújt az általános trendekről, nem tér ki minden aspektusta, ezért érdemes személyre szabott ajánlatot kérni egy megbízható app fejlesztő cégtől.

Králik Tamás

A szerzőről

Králik Tamás 
Info - bionikus mérnök, a Mindtech apps ügyvezetője.
"A Mindtech egy innovatív alkalmazás fejlesztő cég, célunk hogy forradalmi megoldásokat használó, egyedülálló applikációkat fejlesszünk Android és iOS rendszerű okostelefonokra"


Szólj hozzá!

Szüksége van-e cégemnek mobil alkalmazásra?

2017. április 10. 14:48 - Mindtech apps

Nélkülözhetelen az app ha már van mobil barát weboldalad? Ha nem szeretnél lemaradni versenytársaidtól akkor mindenképp.


Amikor egy cégnél online marketing stratégiát terveznek, gyakran felmerül a kérdés, hogy melyik platformokon érdemes versenybe szállni az potenciális vásárlók kegyeiért. Elég a weboldal és a Facebook?  Ha még mindig nem érett meg a döntés, első körben gondold át hogy mennyi időt töltesz telefonod kijelzőjére tapadva nap mint nap.

Szüksége van-e cégemnek mobil alkalmazásra

A válasz valószínűleg az, hogy sokat. Telefonozunk felkelés után, munkába menet a metrón, a villamoson, de még a liftben állva is, hogy ne kelljen kellemetlen small talk-al tölteni az időt a látásból ismert munkatárssal :)

Miért kellene a cégemnek weboldal?

A kérdés ma már szinte nevetségesnek tűnik, amelyik cég nincs a neten, az szinte nem is létezik. Ez azonban nem volt mindig így. Egy idősebb webfejlesztő barátom, aki már az internet magyarországi hőskorában, a kilencvenes években weblapokat gyártott, sokszor találta szembe magát ezzel a kérdéssel, amikor megrendelésért házalt. Persze csak akkor tették fel neki az alábbi kérdést, amikor nem értetlenül néztek rá, hogy mi is az az internet.

Ahogy leírta, akkoriban százból kilencven kilenc megkeresés a következő képpen zajlott le.

- Jó napot, szeretnék beszélni az üzletvezetővel.
- Én vagyok az üzletvezető.
- Örülök a találkozásnak, weboldal készítéssel foglalkozom, és érdeklődnék, hogy van-e már weblapjuk.
- Nincs.
- Ez esetben szeretném megérdezni, hogy érdekelné-e önöket egy saját weboldal.
- Nem.
- Megtudhatnám esetleg, hogy miért nem, sokkal könnyebben megtalálnák magukat az ügyfeleik...
- Van telefonunk, benne vagyunk az Arany Oldalakban, ha valakinek kellünk, ott megtalál.

Ezzel szemben a cégnek valószínűleg szüksége lett volna weboldalra. Rövid idő elteltével, amikor változni kezdetek a vásárlói szokások, és egyre több emberhez jutott el az internet, jelentős versenyelőnyre tehetett volna szert. Elutasításának legfőbb oka annyi lehetett, hogy nehezen tudta elképzelni, milyen lhetőségek rejlenek egy saját weboldalban.

A helyzet nagyon hasonló napjainkban, azt leszámítva, hogy weboldal helyett az alkalmazás a vita tárgya.

Az alkalmazásokban rejlő lehetőségek

Ennek fényében vizsgáljuk meg, hogy milyen plusz lehetőségeket rejtenek magukban a mobil alkalmazások egy weboldallal szemben. Számos online tech magazin számolt be nemrég arról, hogy megfordult a régóta érvényben lévő trend, és az alkalmazásokon keresztül bonyolított internetes forgalom lekörözte a böngészőn keresztüli internet forgalmat. Magyarán szólva az emberek több tartalmat fogyasztottak mobil appokon keresztül, mint böngészőn.

Vizsgáljuk tehát meg, mire képesek a mobil alkalmazások, amikről a weblapok még csak álmodni sem mernek.

  • cégünk logóját nap mint nap látja az ügyfél amikor megnézi okostelefonját (naponta minimum 15x)
  • az alkalmazás értesíti a potenciális ügyfeleinket akcióinkról, amikor elsétál üzletünk előtt
  • az alkalmazás információkat gyűjt felhasználóiról segítve ezálltal termékünk/szolgáltatásunk pontosabb célzását
  • az alkalmazás azonnal értesíti ügyfelünket újdonságainkról
  • az alkalmazás megmondja ki sétált be éppen boltunkba

Ez csak néhány potenciális előny. Az okostelefonok fejlett szenzorai, kamerája, gyosulásmérője, GPS-e biometrikus azonosítási rendszere számos olyan lehetősget rejt, melyek egy html alapú weboldalról egyértelműen hiányoznak.

Annak ellenére, hogy alkalmazásod első körben lehet, hogy nem fogja kihasználni az összes okostelefon nyújtotta lehetőséget, maga a tény, hogy jelen vagy Android és iOS platformon, hatalmas előnyt jelenthet versenytársaiddal szemben.

Ráér az app jövőre is?

A legtöbben úgy gondolkodnak, hogy ráér az alkalmazás, ha majd tudnak a termékükhöz kapcsolódóan valami rendkívül innovatívat nyújtani, mint például a CralussoQSP kalkulátor, mely kiegészítő szolgáltatásként high-tech támogatást nyújt a gyártó termékéhez.

Azonban szeretnék feltenni egy kérdést. Mi az egyszerűbb? Szerezni 50 000 új embert, aki letölti az alkalmazásunkat, és ezzel feliratkozik hírlevelünkre, vagy pedig frissíteni az appot a pár év alatt felépített 50 000 embert számláló ügyfélkörnél. Nyilvánvaló, hogy frissítést kidani sokkal egyszerűbb. Már rég megvan az e-mail címük, és maga az Android és iOS platform is arra készteti felhasználóit hogy frissítsék appjukat.

Akkor is, ha alkalmazásunk egyelőre csak a weboldalunk tartalmát, és némi extra információt jelenít meg, legalább elkezdhetjük építgetni felhasználói bázisunkat. A felhasználókkal pedig együtt jönnek az értékelések, visszajelzések, kommentek, felhasználási adatok és nem utolsósorban a növekvő bizalom cégünk és appunk felé.

Így ha egy év múlva kialakul, hogy mivel nyújthatnánk extra szolgáltatást ügyfeleinknek, már van fejlesztőnk, van appunk stabil felhasználói bázissal, és néhány hét alatt letarolhatjuk a piacot. Konkurenciánk pedig ekkor kezd majd el kapkodva ötletelni azon, hogy honnan szerezzen fejlesztőt, milyen appot kellene egyáltalán csinálni, mikorra lesz kész, hogyan szerezzen ügyfeleket.

Összefoglalva

Ha időben belefogunk, és profi fejlesztőkkel dolgozunk együtt, stratégiai előnyre tehetünk szert versenytársainkkal szemben. Nyilvánvaló, hogy az app megtervezése, lefejlesztése nem rövid, és nem is egyszerű folyamat, jelentős anyagi, időbeli ráfordítást igényel.

Az alkalmazás egy olyan dolog amivel érdemes számolni. Ez az egyik módja, amivel cégünk előnyhöz juthat a konkurenciával szemben. Nézhetjük úgy is a dolgokat, hogyha most nem fektetünk pénzt és energiát a fejlesztésbe, az emberek idővel elkezdik inkább versenytársunk termékeit preferálni, mindössze azért, mert nekik van egy szép, kellemes appjuk, rengeteg érdekes extra tartalommal, a mi régi weblapunkkal szemben.

Miért éri meg tehát befektetni néhány milliót az app fejlesztésbe, amikor ebből a pénzből weboldalunkat is fejleszthetnénk? Mert ez egy olyan stratégiai döntés ami rövid távon is nagy valószínűséggel kifizetődő, hosszú távon azonban szinte elengedhetetlen. Ügyfeleink következő generációjának igényeit sokkal inkább kielégíti egy mobil app mint egy weboldal.

Králik Tamás

A szerzőről

Králik Tamás 
Info - bionikus mérnök, a Mindtech apps ügyvezetője.
"A Mindtech egy innovatív alkalmazás fejlesztő cég, célunk hogy forradalmi megoldásokat használó, egyedülálló applikációkat fejlesszünk Android és iOS rendszerű okostelefonokra"


A cikk Daniel Cristo Does My Business Really Need a Mobile App? című cikke alapján készült, kiegészítve a magyar piaci jellemzőkkel.

Szólj hozzá!